XtroVision

Hans de Groot

Skills

Account planning Business Development Commercie Customer Excellence Customer Success Key Acount Management Market Development Marketing Propositie ontwikkeling Sales Sales Management

Deel deze pagina

Ga terug naar de deelnemers pagina
profielfoto

Omschrijving

XtroVision helpt organisaties met het verbeteren van hun commerciële slagkracht en daarmee hun marktpositie en continuïteit. De dienstverlening is te verdelen in enkele deelgebieden die bepalend zijn voor de effectiviteit van een commerciële organisatie:

  • Commerciële strategie. Wat is onze commerciële ambitie, hoe willen wij in de markt acteren en hoe richten wij onze organisatie en besturing daarop effectief in?
  • Propositie ontwikkeling. Hoe vertalen we producten en diensten naar waarde-proposities voor specifieke markten en klanten?
  • Prospect ontwikkeling. Hoe worden key markten en prospects geselecteerd en in business geconverteerd?
  • Key account ontwikkeling. Wat zijn onze belangrijkste klanten en hoe kunnen we die verder ontwikkelen?

 XtroVision heeft twee pragmatische scans ontwikkeld waarmee u uw commerciële slagkracht in kaart kunt brengen en inzicht krijgt in waar de meeste verbeter-potentie aanwezig is:

  • de Customer Success Scan, deze geeft u inzicht in de mate van externe gerichtheid van uw organisatie. Hoe centraal staat de klant nu werkelijk binnen uw organisatie? Hoe goed bent u in staat aangesloten te blijven op de belangrijkste ontwikkelingen in de markt en hoe weet u klanten gedurende de lifecycle te binden en verder te ontwikkelen? 
  • de Commercial Excellence Scan, deze geeft op een aantal deelgebieden meer specifiek inzicht in de kwaliteit van uw commercie.

Waarom?

Gedurende mijn loopbaan heb ik als manager en directeur gewerkt bij onder andere Philips, Getronics en Imtech. Dat was een uitdagende en leerzame periode maar uiteindelijk wilde ik toch ook graag zelf ondernemen. Daarom ben ik in 2013 mijn eigen bedrijf, XtroVision begonnen.

Vanuit XtroVision heb ik al veel toonaangevende bedrijven met mijn diensten mogen ondersteunen, waaronder KPN, SPIE, BAM, ATOS, Unica, RH Marine, De Jong Groep, Heijmans en Koninklijke Jongeneel.

Op basis van de opgedane ervaring bij deze bedrijven heb ik vorig jaar speciaal voor het MKB twee pragmatische scans ontwikkeld die tegen een beperkte investering in tijd en geld een perfect inzicht geven in de belangrijkste commerciële verbeterpotentie inclusief een concrete vervolgaanpak.

Ik kijk vooral vanuit een extern perspectief naar je organisatie, dat biedt vaak nieuwe inzichten. Vanuit mijn ervaring weet ik vaak in korte tijd perfect te analyseren op welke gebieden voor jouw organisatie het meeste te halen valt en op welke wijze je hier concreet mee aan de slag kunt. Ik ben Rotterdams; pragmatisch en resultaatgericht. Serieus maar wel met humor.

Ga terug naar de deelnemers pagina

XtroVision

Rotterdam

Socials

Bekijk mijn kanalen! Geef een like, tweet of start met mij te volgen.

Ga terug naar de deelnemers pagina