FairSterk

Kees Paardekooper

Skills

arbeidsmarktcommunicatie career website employer branding recruitment RPO werving

Deel deze pagina

Ga terug naar de deelnemers pagina
profielfoto

Omschrijving

FairSterk: een Creatieve RPO, wat is dat precies?


RPO staat voor Recruitment Process Outsourcing. Een RPO wordt door bedrijven 

ingeschakeld om intern het recruitment op te zetten, te beheren en te 

coördineren uit naam van de klant en op locatie bij de klant. Denk aan de


invulling van vacatures, opbouw van een kandidatendatabase ofwel talentpool, 

(her)schrijven van vacatures en het afnemen van sollicitaties.



Waarom? 

Meer dienstverlening en een hogere kwaliteit ten opzichte van de traditionele werving & selectie bureaus. Daarnaast een hoge mate van flexibiliteit.

Wat is dan het verschil met een creatieve RPO? 
Een creatieve RPO voegt, naast de traditionele RPO activiteiten, vormgeving toe aan de dienstverlening. Een creatieve RPO ziet recruitment als marketing, het inspelen op emoties. De recruiter neemt naast de wervingstaken ook verantwoordelijkheid voor het opzetten van de arbeidsmarktcommunicatie en het uitvoeren hiervan.
Hierbij is vormgeving (online, offline en motion) een belangrijk onderdeel. Voorbeelden zijn een werken-bij-website of het social-media beheer. Een creatieve RPO verzorgt onder leiding van de recruiter op locatie, die tevens
fungeert als projectmanager richting het team van vormgevers, de volledige arbeidsmarktcommunicatie voor de klant.

Voordelen voor de klant:

  • Samenwerken met één partner
  • Kennis van het bedrijf door samenwerking op locatie
  • Korte communicatielijnen

Waarom?

Waar wij in geloven!
Het is onze missie de (conservatieve) arbeidsmarkt progressief te benaderen door de inzet van vernieuwende werving en selectie ideeën, flexibel recruitment, vakkennis per branche en uitgekiende marketing en arbeidscommunicatie. Het is ons doel klanten te ondersteunen met eigen vormgegeven creatieve middelen om de ‘candidate experience’ te vergroten en daarmee potentiële werknemers te boeien en zodoende te binden. Recruitment is inspelen op emoties!

Waar komen jullie toch vandaan?

FairSterk is ontstaan vanuit jarenlange ervaring binnen de arbeidsmarkt en arbeidsbemiddeling. Gedurende deze jaren heeft FairSterk het vak recruitment zien uitgroeien tot een specialisme. Een vak waar mens, technologie, marketing en arbeidsmarktcommunicatie samenkomen. Het valt Fairsterk op dat veel bedrijven achterblijven in het professioneel opzetten van hun recruitment. Het ‘Post and Pray’ tijdperk is voorbij. Recruitment is persoonlijker geworden, er is meer aandacht voor ‘Employer Branding’ en de technologische middelen bieden steeds meer kansen. De arbeidsmarkt is veranderd en FairSterk wil bedrijven met dit gegeven verder helpen. Wij willen vooruit, met u!

Ga terug naar de deelnemers pagina

FairSterk

Rotterdam

Socials

Bekijk mijn kanalen! Geef een like, tweet of start met mij te volgen.

Ga terug naar de deelnemers pagina