MKB-Nederland en BNR Nieuwsradio lanceren Ondernemerskieskompas

MKB-Nederland en BNR Nieuwsradio hebben het Ondernemerskieskompas gelanceerd. Dit kompas helpt ondernemers bij het bepalen van hun stem tijdens de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. In het Ondernemerskieskompas worden ondernemers naar hun mening gevraagd over relevante onderwerpen zoals arbeidsmarkt, digitalisering, energie en belastingen. Welke partijen zouden er vanuit ondernemersperspectief in de regering moeten komen? “Zeker voor mkb-ondernemers is het van groot belang dat zij weten wat de verschillende partijen met hen voor hebben”, zegt directeur Leendert-Jan Visser van MKB-Nederland. “Overheidsbeleid kan immers een enorme impact hebben op hun bedrijfsvoering.” Sjors Fröhlich, hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio: “Ondernemers zijn op zoek naar een politieke partij die goed is voor hun bedrijf. Maar zij zijn te druk om alle verkiezingsprogramma’s door te nemen. Daarom hebben we voor deze doelgroep samen met MKB-Nederland dit kieskompas gelanceerd.” Politicoloog aan de VU en bedenker van het kompas André Krouwel: “Nederland is nog niet uit de crisis en ondernemers zijn hard nodig om het land vooruit te helpen. Zij vormen een belangrijke groep kiezers. Het is dus van groot belang dat ondernemers begrijpen welke partijen bij hun eigen voorkeuren passen.”

De uitkomsten van het Ondernemerskieskompas vormen de leidraad voor een debatreeks in de week van 27 februari tot en met 3 maart tijdens het radioprogramma BNR Zakendoen. Het Ondernemerskieskompas is mede mogelijk gemaakt door Randstad, ICT Nederland, Main Energie en KPMG Meijburg & Co.

Ga hier direct naar het KiesKompas.

Deel dit verhaal, kies je platform!

Over de schrijver:

MKB Rotterdam Rijnmond staat voor samenwerken, verbinden én versterken en doet dit bijvoorbeeld door een breed scala aan (netwerk)activiteiten, een actieve lobby en individuele ledenvoordelen. Onze kerntaak is de lobby namens de ondernemers. Die is alleen effectief en representatief als wij de bestaande ondernemersorganisaties en hun achterban weten te verbinden en te versterken. Dat betekent dat we onze collega organisaties in hun waarde laten, maar wel de handen ineen slaan om gewapend met het sterke merk MKB-Nederland het ondernemingsklimaat te verbeteren. MKB Rotterdam Rijnmond wil de verbinding van de ondernemers in de stadsregio Rotterdam tot stand brengen door de organisatie van (grootschalige) netwerkbijeenkomsten waar iedereen welkom is. Deze evenementen organiseren we samen met de andere koepels, ondernemersorganisaties en businessclubs. Onze bijeenkomsten zijn een verrassende ontmoetingsplaats, waar men in een informele sfeer de bestaande banden kan versterken, steeds nieuwe contacten kan leggen met private en publieke partijen en inspiratie kan opdoen. Kortom: MKB Rotterdam Rijnmond vormt door haar bereik en contacten de poort voor en naar het lokale MKB-bedrijfsleven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *